Переглянути всі підручники
<< < 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >>

 

6. ОБГОВОРІТЬ У ПАРАХ! Прочитайте й поміркуйте: чи згодні ви з авторами уривків? Повністю чи частково? Чому? Поясніть.

1. Наслідком бездуховності є душевна кволість. Воля та Незалежність народу й окремої людини залежать саме від духовності, сили Духу. А сила Духу — від чистоти душі.

З журналу.

2. Мова й пісня — дві найважливіші фортеці, які народ повинен оберігати пильніше й відчайдушніше, ніж свої кордони, бо, втративши кордон, державність, народ завжди може їх відновити, мови ж не відновить ніколи.

За Г. Нудьгою.

7. Перепишіть речення. Як ви вважаєте, чи пов'язані духовність народу і ставлення громадян до державної мови? Духовність людини та її ставлення до рідної мови? Свою думку поясніть.

1. Допоки мова є — народ не гине, а воскресає, наче фенікс-птах (Я. Поклад). 2. Правнуки прадідів чули чудово, бо шанували слово і мову (О. Різниченко). 3. Збирай, як діаманти, ті слова. Твого народу в них душа жива (С. Черкасенко). 4. Кожен народ, що дбає про сьогоднішнє і майбутнє, знає, до чого веде руйнування чи зрікання рідної мови (К. Мотрич). 5. Бездухі мають рабську душу, покірну, зрадницьку, байдужу (В. Білас).

♦ Розкрийте значення фразеологізму воскреснути, як фенікс із попелу.

♦ Визначте в реченнях слова, ужиті у переносному значенні. Розкрийте ці значення.

Чи згодні ви з висловом поетеси Ганни Чубач «По словах, як по місточках, до душі душа приходить»? Поясніть.

Розкажіть, якою ви уявляєте державу Українського слова. Яке місто могло б стати її столицею? Чому?

 

Переглянути всі підручники
<< < 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >>
Сайт создан в системе uCoz