Переглянути всі підручники
<< < 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 > >>

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО

♦ Визначте вигуки. Поясніть, чому вигук не належить ні до самостійних, ні до службових частин мови.

571. Знявши риски, прийменники, які пишемо разом, і прийменники, які пишемо через дефіс, запишіть у дві колонки.

З/під, по/за, за/ради, з/понад, на/проти, по/серед, з/посеред, у/продовж, з/проміж.

572. Прочитайте. Поясніть написання виділених слів. Визначте сполучники.

1. Що може бути солодшим за те, коли любить і прагне до тебе добра душа? (Г. Сковорода). 2. Мій біль бринить, зате коли сміюся, то сміх мій рветься джерелом на волю! (О. Теліга). 3. Мусиш знать, щоб мирно жить, з ким брататься, з ким дружить (Д. Білоус). 4. Що б там не казав, а кожне слово обміркуй наперед (Народна творчість).

♦ Один із сполучників розберіть як частину мови.

573. Перепишіть прислів'я, розкриваючи дужки. Визначте частки.

1. Скільки голів, стільки (ж) умів. 2. До торби грамоти додай (но) мішок розуму. 3. Щастя (не) шукають, (а) таки здобувають. 4. І риба співала (б), як (би) голос мала.

♦ Одну з часток розберіть як частину мови.

574. Перепишіть. У кожному з речень визначте усі частини мови.

Двадцять перше століття — то надзвичайно бурхливий час. Нещадиме колесо історії крутиться невпинно. Головне, щоб у цій круговерті людина не втратила себе, своїх честі й сумління, відчуття справедливості.

Найдорожчим для кожного з нас є любов до рідних, до своєї землі. Загальнолюдські цінності завжди об'єднували і сім'ї, і нації, і держави. Усім нам треба плекати у серці любов до села або міста, де живемо, до людей, що живуть поруч із нами. Оце, мабуть, і об'єднає Україну.

За В. Шелестюк.

♦ Визначте тему та головну думку тексту. Доберіть до нього заголовок. Назвіть відомі вам загальнолюдські цінності. Напишіть висловлювання на тему «Що може об'єднати мою країну?».

 

Переглянути всі підручники
<< < 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 > >>
Сайт создан в системе uCoz