220. Прочитайте. Визначте стиль висловлювання. Свою думку обґрунтуйте. Звіртеся з поданою нижче таблицею. Для чого навчають рідних слів матері? Для чого бережуть звичаї батьки? Щоб діти обміняли їх у чужому краї, як розмінюють на жменю мідяків золотий гріш? Чужі звичаї можуть бути й гарними, але ж вони — чужі. Тільки потурнаки міняють батьківське на чужинське. Так можна поміняти все, але ж тоді збідніє світ. Це якби барвистий квітник засіяти тільки одним квітом. Поміняти звичаї, вітцівщину — це поміняти матір. Народила ненька дитя, виспівала йому всі пісні, а в них піт і кров дідів і прадідів. Хіба ж можна проміняти рідну пісню на чужинську, вицідити зі свого серця дідівську кров і налити чужої? Може, в чужому краї й тепліше сонце, може, солодші плоди. Але чим завинив перед тобою рідний край, щоб ти цурався його? Край, як і долю, не вибирають, вони — од Бога. За Ю. Мушкетиком. ♦ Поміркуйте: що спільного має публіцистичний стиль із науковим? Для цього зверніться до таблиці «Науковий стиль» на с. 101. Які риси єднають науковий стиль із художнім? Чи є дитяча, підліткова публіцистика? Хто має її писати? Ваші однолітки чи дорослі? Чому? Пригадайте матеріали підліткових газет і журналів. Назвіть кілька публікацій, які вас схвилювали, примусили замислитися, щось змінити у вашому житті.Пригадайте матеріали підліткових газет і журналів. Назвіть кілька публікацій, які вас схвилювали, примусили замислитися, щось змінити у вашому житті.
|