МОРФОЛОГІЯ, ОРФОГРАФІЯ. САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ МОВИ 226. Прочитайте уривок із фантастичної повісті. Випишіть до таблиці дієприкметники разом з іменниками, з якими вони пов'язані за змістом. Розберіть дієприкметники за поданим зразком. У місті була система пневматичних перевезень: вузькими тунелями, прокладеними під землею, переправляли привезені звідкілясь вантажі за допомогою нагнаного під тиском повітря. І хлопці, і дівчата літали на саморобних крилах і самотужки обточених повітряних дошках. Такі пневмонавти нерідко калічилися й навіть гинули, у них лопалися барабанні перетинки і йшла носом кров. Та вони однаково ганяли просвердленими під землею коридорами й усього на мить випереджали купу яких-небудь мішків чи замотаних коробок. Найважчим у мистецтві пневмонавтики був не старт, а фініш. Часом це був божевільний ризик. — Знаєш, коли ганяєш у затемненому пневмотунелі, — розповідали вони, — дуже важливо, яку пісню співаєш, звісно, мовчки. Усе, зрештою, залежить не від швидкості реакції чи від уміння. І від умілих пневмонавтів лише мокре місце залишалося. А от важливо правильно вибрати пісню. Віриш?
За Мариною та Сергієм Дяченками. ♦ Лексичне значення виділеного слова з'ясуйте за тлумачним словничком. ♦ Визначте у висловлюванні слова, спільнокореневі з виділеним словом. Якими способами кожне з них утворене? 227. Придумайте або пригадайте історію, заголовком до якої можна було б узяти слова «Давно душа подружена з піснями». Розкажіть цю історію однокласникам. Уживайте дієприкметники у формах непрямих відмінків. КРАМАТОРСЬК. Затуманена панорама міста
|