МОРФОЛОГІЯ, ОРФОГРАФІЯ. САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ МОВИ 1. Ранок народжується в рясному щебеті, вібруючому шумі крил птаства (В. Захарченко). 2. А притомлений день примостився спочить (Ф. Руденко). 3. А за Дніпром пов'ялі трави і верби хиляться сумні (В. Сосюра). 4. Земля на подвір'ї встелена густим споришем (В. Винниченко). 5. А сонце розімлілу землю гріє (А. Содомора). 6. Тріпоче сокір сріблом потемнілим (М. Рильський). 7. Не зацвітуть пожовклі луки (Олександр Олесь). 8. Отут я стою під замисленим небом (Л. Костенко). ♦ У першому реченні підкресліть усі члени речення. 245. Відредагуйте речення. Запишіть їх у виправленому вигляді. 1. Бажаючі вийти на слідуючій зупинці, воврем'я попереджайте водія! 2. Хто цікавиться захоплюючими екскурсіями по вулицям Києва, підійдіть до екскурсовода на привокзальній площаді. 3. Підготовкою закінчивших школу до вступу у вузи займається знаючий преподаватель математики. (З оголошення). 4. Приєднуюся до думки усіх переді мною виступаючих. 5. Переживаючий за престиж фірми працівник має усе виконувати якісно. З виступів на зборах. ♦ Визначте види допущених у реченнях помилок. Звіртеся з таблицею «Види помилок». 246. Прочитайте. Визначте в реченнях дієприкметники. Розберіть їх як особливі форми дієслова у поданій на наступній сторінці послідовності. 1. Клекочучий Дніпре! В якому народі народжений ти? (М. Вінграновськиіі). 2. І живий ще Дніпро, хоч потоплені наші пороги. Наша дума жива, і у Канів ведуть всі дороги (І. Коваленко). 3. Знов ростуть у Дніпрі затонулі пороги (Б. Чепурко). 4. Усі наші землі нанизані на голубу нитку Дніпра, як перли на разок (А. Мороз). 5. Гей, хлопчику, вітрила шовком шиті! (М. Петренко). Роздивіться фотографію. Пригадайте пісні та вірші про Дніпро. Доберіть до фотографії назву, яка містила б дієприкметник.
|