старого голова. На вістрі шаблі сховано всі вольності й права (І. Драч). 4. Шабля у руці! І спіле жито копитами збито! (Олег Ольжич). 5. І не порушено в серці звитяги! Не схилено стяги! (А. Малишко). 6. Розорано й розорено стерню, що вже, здається, й не уродить колос (Є. Гуцало). 7. Не розвідано й не розпитано про шляхи степових навал (Є. Маланюк). 8. Чужинця виженемо. Судьбою так дано (А. Малишко). ♦ Лексичне значення виділеного слова з'ясуйте за тлумачним словничком. ♦ До слова стиг доберіть синоніми.
250. Перепишіть прислів'я, на місці крапок уставляючи дібрані з довідки безособові дієслівні форми на -но, -то. 1. Усе на світі ... мозолями. 2. Як набуто, так і ... . 3. ... абияк, то і вийшов кривуляк. 4. За наше жито ще нас і ... . 5. За планом ... , а в полі не ... . 6. Де ... на живу нитку, там чекай дірку. Бито. Створено. Зроблено. Зшито. Посіяно. Орано. Збуто. ♦ З-поміж безособових дієслівних форм визначте синоніми та антоніми. Що ви знаєте про Берестецьку битву? Чому, на вашу думку, потрібно пам'ятати не лише переможні, а й трагічні сторінки історії? Складіть про це роздум. 251. Від поданих дієслів утворіть пасивні дієприкметники та відповідні дієслівні форми на -но, -то. Утворені форми запишіть, визначте спосіб їхнього словотворення. Підписати, перекласти, прийняти, вишити, вивчити, збити.
|