289. З-поміж поданих форм дієслова випишіть тільки дієприслівники. Відчувати, прикріплений, спілкуються, побілілий, переживаючи, зачарований, прожили, виконавши, заквітчаний, виграючи, виготовлений, підсумовуючи, міркувати, перемістившись, виплеканий,танучи. ¦ Підкресліть у виписаних словах орфограму «літера и в суфіксах дієприслівників». Визначте вид виписаних дієприслівників. 290. Прочитайте. Дієприслівники доконаного й недоконаного виду запишіть у дві колонки. Допомагаючи, підтримавши, перемагаючи, переносячи, знявши, подавши, знітившись, шаріючись, змагаючись, зловивши, уміючи, навчившись. Питання якого відмінка потрібно поставити від дієприслівника, щоб визначити, перехідний він чи ні? ¦ Визначте перехідність дієприслівників. 291. Прочитайте. Визначте дієприслівники. З'ясуйте час і вид кожного з них. Праворуч і ліворуч даленіли гірські схили. Сонце сіло, розпросторивши на прощання яскраве проміння. А знизу манить, піднімаючись, запах лісу, листя і хвої. Чому люди не можуть жити у мирі й спокої, як ці гори? Усе на світі — енергія. Дрова, згорівши, віддають енергію Сонця, яку вони збирали все життя. Люди живуть, гріючись біля вогню, харчуючись дичиною або вермішеллю, але духовну енергію черпають із зовсім інших джерел. За Сергієм і Мариною Дяченками. ¦ Як ви розумієте вислів духовна енергія? Звідки, на вашу думку, можна її черпати? Звідки черпаєте духовну енергію ви? Розкажіть про це в класі. У розповіді вживайте дієприслівники.
|