Переглянути всі підручники
<< < 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > >>

 

9. Прочитайте поезію, визначте її тему й головну думку.

Шипшина важко віддає плоди, Вона людей хапає за рукава, Вона кричить: «Людино, підожди! О, підожди, людино, будь ласкава. Не всі, не всі, хоч ягідку облиш! Одна пташина так мене просила! Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш, І просто осінь щоб була красива».

Ліна Костенко.

♦ Доберіть до поезії два заголовки так, щоб один із них розкривав її тему, а другий — головну думку.

♦ Спробуйте пояснити походження назв шипшина, горобина, калина. Який розділ науки про мову досліджує походження слів?

♦ Запишіть назви трьох рослин, які, на вашу думку, особливо гарні восени. Поясніть, що саме робить їх красивими. Складіть усний опис однієї з рослин.

10. Визначте тему та головну думку тексту «Шипшина», поданого у вправі 8. Визначте його зачин і кінцівку. Поясніть, що потрібно визначити під час складання плану тексту. Складіть і запишіть план цього тексту.

11. Прочитайте вірш спочатку мовчки, потім — уголос. Чи можна сказати, що в образі соняшника зображено людину? Як називається такий художній засіб?

Квітне сонях до сходу лицем — Йому бджоли гудуть понад вухом. Я усім говорила про це, Та ніхто не хотів мене слухать. Одвернувся колючий будяк, Кукурудза листками шурхоче. «Це не так, це не так, це не так!» — Тихо коник у травах сюркоче. Джміль над квіткою сонно гуде. У гудінні — одна недовіра. Тільки діти спиталися: «Де?» — І щодуху побігли з подвір'я. І така я щаслива тепер, Що від сонця сльозина сріблиться. Сонях голову гордо задер, Ніби КЙЖ6 : «Я тут! Подивіться!»

Ганна Чубач.

♦ Чи важливе для людини визнання її досягнень іншими людьми? Чому? Складіть про це невеликий роздум (усно). Розпочніть його так: Визнёння необхідне кожному з нас тому, що...

 

Переглянути всі підручники
<< < 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > >>
Сайт создан в системе uCoz