Переглянути всі підручники
<< < 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > >>

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

§ 1. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ У ВИВЧЕНИХ СИНТАКСИЧНИХ КОНСТРУКЦІЯХ

16. Прочитайте речення, правильно їх інтонуючи. Що «підказує» вам правильну інтонацію? Поясніть розділові знаки в кінці речень.

1. Осінній клен мені осяяв шлях (Я. Трохим). 2. Як палає світле листя клена! (М. Рильський). 3. Вгамуйтеся, трави! Чи ви упізнали мене? (Л. Пшенична). 4. Яка хороша осінь! Такий веселий ліс! Зелені віти сосон мереживом сплелись (Я. Забіла). 5. Де ти, літо, поділось? Куди подалось? (Л. Костенко). 6. Літо, літо, почекай, не відлітай в далекий край! (М. Познанська).

♦ Перше речення перепишіть, підкресліть у ньому всі члени речення.

♦ Який розділ науки про мову вивчає будову словосполучень і речень?

♦ Який розділ вивчає правила вживання розділових знаків у реченні й тексті?

♦ Які бувають речення за метою висловлювання? За інтонацією? Від чого залежить розділовий знак у кінці речення?

♦ Визначте вид кожного з речень за метою висловлювання та за інтонацією.

17. Прочитайте речення, визначте в них однорідні члени. Дайте визначення однорідних членів речення. Поясніть розділові знаки при них. Звіртеся з поданою після вправи таблицею.

1. Сонцем просвічувались жовтолисті берези, червоно-жовті клени, темно-коричневі дуби (Ю. Яновський). 2. Явір вишумовує над яром, гомонить з останнім журавлем (А. Камінчук). 3. І тче вже осінь пісню журавлину про юні дні й калинові мости (Б. Кравців). 4. Осінь брами свої замикала вночі, погубила у небі журавлині ключі (Л. Костенко). 5. Розгубила осінь золоті браслети у холодній, в'ялій, зляканій траві (Я. Камінецький).

♦ Визначте слова, ужиті в переносному значенні. Розкрийте ці значення.

♦ Перше речення перепишіть, підкресліть у ньому всі члени речення.

♦ Визначте у словах вивчені орфограми. Звіртеся з поданим на формах переліком орфограм.

 

Переглянути всі підручники
<< < 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > >>
Сайт создан в системе uCoz