Переглянути всі підручники
<< < 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 > >>

 

215. З кожної пари речень утворіть одне, ускладнене дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова. Утворені речення запишіть, звороти підкресліть. Поясніть уживання розділових знаків.

• Троянда усміхається сонцю шовковими пелюстками. Вони розтулені назустріч теплу та світлу.

• Хмарини розкошують у блакитному небі. Вони розмлоєні останнім теплом осені.

• Яблуні посхиляли гілля до землі. Воно обтяжене запашними плодами.

♦ Записані речення прочитайте, дотримуючи правильної інтонації.

♦ Перебудуйте записані речення так, щоб не виділяти дієприкметниковий зворот комами.

Дайте назву ілюстрації, уживаючи якнайдовший дієприкметниковий зворот.

216. Перепишіть, розставте пропущені розділові знаки. Дієприкметникові звороти підкресліть.

1. Вгорі цвіте блакить усіяна хмарками (В. Сосюра). 2. Ткану зорями теплу хустину ніч на тихе село одягла (Т. Масенко). 3. Бриніла тиша плетена зірками (І.Драч). 4. Давно вже море ночі залило натомлене денним трудом село (М. Рильський). 5. Сплять сивиною закутані гори (Б. Дегтярьов). Розкажіть про зображене на листівці  Д. Беккера. Уживайте дієприкметникові звороти. У якому стилі ви складатимете висловлювання? Чому?

Поспостерігайте за мовленням своїх однолітків і дорослих. Як часто вони вживають дієприкметникові звороти? Про що це, на вашу думку, свідчить?

 

Переглянути всі підручники
<< < 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 > >>
Сайт создан в системе uCoz