500. Прочитайте. З-поміж виділених часток визначте формотворчі, заперечні та модальні. 1. Не поміча хвилин людина, а час прудкий свій килим тче (Д. Луценко). 2. Я жив би двічі і помер би двічі, якби нам два життя було дано (М. Бажан). 3. Нехай бездомного не мучить туга! І знайде хай собі самотній друга! (О. Черненко). 4. Хай братерством, щирими трудами Вкраїна воскресне! (/. Франко). 5. Життя — це шлях, що переходить в шлях (Д. Павличко). 6. Це поезія, вірші? Чи тільки сл">ва? (Л. Костенко ). 501. Запишіть формотворчі, заперечні й модальні частки у три колонки. Лише, нехай, ні, вже, оце, би, не, хай, навіть, ані. 502. Перепишіть речення, підкресліть у них члени речення. Нехай же співає діброва! ( П. Перебий ніс ). 1. Хай тішать серце рідний степ, зелена стежка (П. Перебийніс). 2. А як я легко б полетів над рідною землею! (Олександр Олесь). 3. Сонце таке прозоре, що його не помітять навіть (М. Бажан). 4. Хіба не бачите, як небо голубіє? (Олександр Олесь). 5. То не вогнем палає кущ калини, то на вітрах душа моя горить (М. Гурець). ♦ Чи в усіх реченнях ви не підкреслили частки? Поясніть. ♦ Зробіть усний синтаксичний розбір останнього речення. 503. Проаналізуйте таблицю. У поданих після неї реченнях визначте модальні частки, з'ясуйте, до якої групи за значенням кожна з них належить.
|