Переглянути всі підручники
<< < 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 > >>

 

113. Уявіть собі, що ви член шкільного драмгуртка і вас запросили виконати роль у спектаклі на історичну тему. Перед виступом з'ясувалося, що замовити театральне вбрання кравцеві забули. Складіть і запишіть гумористичну розповідь «Як я виготовив театральний костюм давньоруського воїна (літописця, козака, середньовічного рицаря, арабського султана)». Дієслова якого виду ви вживатимете частіше? Чому?

§ 9. ОСОБА ДІЄСЛОВА. БЕЗОСОБОВІ ДІЄСЛОВА

114. ПОПРАЦЮЙТЕ В ГРУПАХ! Прочитайте висловлювання.

Визначте дієслова, з'ясуйте особу, число та час кожного. Поясніть, як ви визначаєте особу. Яка значуща частина дієслова виражає граматичне значення особи дієслова?

Люди обростають невпинно новими речами, новими предметами. Поки речей мало, людина їх любить, прикрашає, вони слугують людині й не заважають, а, навпаки, помагають жити. Потім їх стає надмірно багато. Робити речі не стає часу. Прикрашати й поготів. Мистецтво зникає. Воно відходить на узбіччя, в глибини минулого, а з ним відходить і час, і людина залишається самотня на березі океану вічності. Гори непотрібних, безглуздих речей громадяться навколо неї.

За П. Загребельним.

♦ Визначте дієслова, ужиті в неозначеній формі. Чи вказують вони на особу, число та інші граматичні ознаки дієслова?

Як ви гадаєте, чи справді людина потерпає від зайвих речей? Як цього уникнути? Якими ви уявляєте побутові речі, які б не дратували? Які речі, на вашу думку, милують око і чим саме? У відповіді вживайте дієслова першої, другої та третьої особи.

 

Переглянути всі підручники
<< < 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 > >>
Сайт создан в системе uCoz