Переглянути всі підручники
<< < 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 > >>

 

МОРФОЛОГІЯ, ОРФОГРАФІЯ. САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ МОВИ

Серед користувачів мережі Інтернет досить популярною є специфічна мова, у якій помилки роблять навмисно. Спробуйте пояснити, чому виник такий комп'ютерний жаргон, і висловіть своє бачення етикету комп'ютерного спілкування.

116. Перепишіть. Визначте особові дієслова, з'ясуйте особу, число та час кожного. Виділіть закінчення, які виражають особу й число дієслів.

1. Я знаю: світ росте із доброти. І життєлюбство з людяності сходить (О. Довгий). 2. Збереш пилюку в хаті пилососом, а як же буть з пилюкою в душі? (Р. Качурівський). 3. Чоловіки не прагнуть бійки; чоловіки стають до бою, коли боронять найдорожче (О. Маландій).

♦ Доберіть дієслово, яке не вказує на час, особу, рід, число. Як називають таку форму дієслова?

♦ Виділені слова випишіть і розберіть за будовою. Поясніть правопис цих слів.

 

117. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Визначте особу, число та час кожного дієслова. Підкресліть члени речення.

1. Т..че вода з-під явора яром на долину. П..шається над водою ч..рвона калина (Г. Шевченко). 2. Посаджу біля кр..ниці ч..рвону калину (С. Мордач). 3. Зацвіла калина біля круч Дніпра (А. Камінчук). 4. А ми тую ч..рвону калину підіймемо. А ми нашу славну Україну ро..в..селимо! (С. Чарнецький).

« Роздивіться акварель Т. Шевченка та поштову листівку початку минулого сторіччя. Порівняйте їх. У відповіді вживайте особові дієслова.

Почніть збирати матеріали до темиПочніть збирати матеріали до теми «Тарас Шевченко — художник». Наприкінці року проведіть у класі виставку репродукцій його картин і графічних творів.

 

Переглянути всі підручники
<< < 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 > >>
Сайт создан в системе uCoz