Українка). 3. Я тяжко співаю, ще тяжче пишу (Д. Павличко). 4. Роботу цінують дорого, а роботу професіонала — найдорожче (з газети). ♦ Виділені слова передайте звукописом. Складіть кілька рекламних гасел, уживаючи прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння. Якою, на вашу думку, має бути корисна реклама? Реклами яких товарів і послуг нам не вистачає? 363. Перепишіть, від поданих у дужках прислівників утворіть прості форми вищого ступеня порівняння. Підкресліть літери, що позначають приголосні звуки, які чергуються. 1. Лети все (високо) і вперед! (О. Лупіи). 2. Коли сильний вітер у груди, бігти не треба, у землю треба (дужо) впиратися (Григір Тютюнник). 3. Приступила я до квітів (близько), всі лелії раптом затемніли, почали хилитись (низько, низько) (Леся Українка). Уявіть, що ваша комп'ютерна миша почала розмовляти і давати вам поради. Які ступені порівняння прислівників вона вживала б? Складіть від її імені монолог (усно). 364. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Визначте прислівники вищого й найвищого ступенів, розберіть їх за будовою. 1. Рідна мова в рідній школі! Що бр..нить нам чарівніш? (Олександр Олесь). 2. Наша мова сія щогодини ясніш! (В. Самійленко). 3. Найдужче цінував я хліб в ж..тті (М. Сіренко). 4. Нам в..лить наш дух ро..кутий з гл..бини т..сячоліть найс..льніше спалахнути, найяскравіше горіть (І. Коваленко). 5. Найогидніші очі порожні, найгрізніше мовчить гроза.... На світі той наймудріший, хто найбільше любить життя (Б. Симоненко). 6. Щасливі раби найбільше ненавидять свободу (Народна творчість). ♦ Виділені в реченнях слова передайте звукописом. ♦ Зробіть синтаксичний розбір останнього речення. 365. Розкрийте значення фразеологізмів. Складіть із ними висловлювання «На багатолюдних вулицях міста». 1. Обережніше на поворотах! 2. Збоку видніше. 3. Дешевше за дірку від бублика. 4. Краще тепер, як у четвер. 5. Подалі від спокуси. 6. Тихіше води, нижче трави. ♦ Доберіть назву до фотографії, уживаючи прислівники вищого й найвищого ступенів порівняння.
|