485. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Зробіть усний розбір сполучників як частини мови. 1. Веди ст..жину на батьківщину, не зрадь дороги, що мати стеле (О. Довгий). 2. Є в людини ст..жка чи дорога, сто разів в..ртає до порога (А. Малишко). 3. Мій дідусь не відкривав америк, та належить він усій з..млі (П. Перебийніс). 4. Духовність наче озонова п..люстка, що так бер..жно огортає планету і не дає зруйнувати ж..ття (Олесь Гончар). ♦ Визначте фразеологізм, поясніть його значення. 486. Прочитайте подані у двох колонках прислів'я. Якими частинами мови є виділені слова? 1. Індик хоч не співає, зате багато думає. 2. Не за те вовка б'ють, що сірий, а за те, що овечку з'їв. 3. Хоч мороз Біда помучить, зате мудрості научить.Ворон висміює свиню за те, що чорна.
Щоб біди не мати, треба працювати. Що б улітку не вродило, зимою не зашкодить.
Якби пес робив, то в чоботях би ходив. Як би руки не працювали, а розум над ними пан.
Сполучники зате, проте, щоб, якби треба відрізняти від однозвучних із ними самостійних частин мови, які з прийменниками за, про та часткою би (б) пишуть окремо. 487. Скориставшись таблицею, визначте в поданих реченнях сполучники та однозвучні з ними займенники з прийменниками.
|