477. Розкрийте значення фразеологізмів. Визначте розряд за значенням кожного ужитого у фразеологізмах сполучника. 1. Не тепер, а в четвер. 2. Як гора з плечей звалилася. 3. Пройти Крим, Рим і мідні труби. 4. Хоч трава не рости. 5. Або пан, або пропав, б. Дивиться наче баран на нові ворота. ♦ 3 трьома фразеологізмами складіть речення. ♦ Який сполучник пропущений у підписі до фотографії? Які фортеці і замки України ви знаєте? Розкажіть про ті з них, де б вам хотілося побувати найбільше. 478. Прочитайте. Визначте сполучники сурядності, з'ясуйте, до якого розряду за значенням кожен із них належить. Визначте, до якого розряду за значенням належить кожен сполучник підрядності. 1. Допоки в серці жевріє надія, живе людина, думає і діє (К. Лесьєв-Лесь). 2. Ми з дороги правди не звертали, хоч не раз були і під конем (Я. Перебиіїніс). 3. Коли ти маєш перли, розум май і перед свинями не розкидай (Л. Глібов). 4. Важливість людини залежить від важливості проблем, що їх вона вирішує в силу обставин чи за покликанням (Я. Загребельниіі). 5. Де там уже про щось інше думати, як роботи повні руки? (Панас Мирнии). 6. Доволі малої іскринки бува, щоб просвітліла людська голова, щоб нас охопила турбота не тільки про хліб та роботу (А. Григорук). ♦ Визначте фразеологізми, розкрийте значення кожного. Кому «ловлять перед другим із розділових сполучників, якщо вони поєднують однорідні члени речення: Мисливець уцілить або в білку, або в гілку (Народна творчість) або частини складного речення (Чи сніг в степу біліє, чи сонце сліпить очі? (Б. Грінченко). Між частинами складного речення перед сполучниками сурядності або підрядності ставлять кому: День погас, і все спочило (Т. Шевченко). Ані птиця не пурхала, ані вітер не віяв (Марко Вовчок).
|