25. Перепишіть, ставлячи подані в дужках іменники у формі кличного відмінка. Розставте пропущені розділові знаки. 1. Дай (Бог) воювати, щоб шабель не виймати. 2. Терпи (козак) горе, то перепливеш море (Народна творчість). 3. Що з тобою любий (хлопець)? (І. Драч). 4. Шануй (юнак) батьківські шляхи (Б. Олійник). 5. Як прийшла Покрова, сиди (чумак) вдома (Народна творчість). 6. Не зупиняйся (друг) в хуртовині (П. Воронько). 7. (Мисливець) юний уже пора на лови (Є. Гуцало). 8. Не тобі (вовк) кози пасти (Народна творчість). ¦ У яких словах при творенні їхніх форм відбулося чергування звуків? Назвіть ці звуки. Який розділ науки про мову вивчає звуки мови та мовлення? ¦ Прочитайте речення, правильно їх інтонуючи. Поясніть уживання розділових знаків. ¦ Складіть і запишіть речення, які відповідали б таким схемам: Складіть за змістом фотографії 3-4 речення зі звертаннями. 26. Прочитайте речення, визначте в кожному граматичну основу. Перебудуйте речення так, щоб підмети стали звертаннями. Утворені речення запишіть. Цвітуть Петрові батоги (А. Подолинний). — Цвітіть, Петрові батоги! 1. Усміхались чорнобривці карими очима (Б. Олійник). 2. Осінь запалила смолоскипи хризантем (С. Мудрик). 3. Вітер із листя у парку виклав рожеву мозаїку (О. Дяк). 4. Вітер повіяв. Листя злетіло, як пташенята дрібні (А. Подолинний). ¦ До якого виду за метою висловлювання належать записані вами речення? ¦ Виділені слова розберіть за будовою. Який розділ науки про мову вивчає будову слів? ¦ Визначте слова, ужиті в переносному значенні. Який розділ науки про мову вивчає лексичне значення слів та особливості їхнього вживання? 27
|