Переглянути всі підручники
<< < 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 > >>

 

25. Перепишіть, ставлячи подані в дужках іменники у формі кличного відмінка. Розставте пропущені розділові знаки.

1. Дай (Бог) воювати, щоб шабель не виймати. 2. Терпи (козак) горе, то перепливеш море (Народна творчість). 3. Що з тобою любий (хлопець)? (І. Драч). 4. Шануй (юнак) батьківські шляхи (Б. Олійник).

5. Як прийшла Покрова, сиди (чумак) вдома (Народна творчість).

6. Не зупиняйся (друг) в хуртовині (П. Воронько). 7. (Мисливець) юний уже пора на лови (Є. Гуцало). 8. Не тобі (вовк) кози пасти (Народна творчість).

¦ У яких словах при творенні їхніх форм відбулося чергування звуків? Назвіть ці звуки. Який розділ науки про мову вивчає звуки мови та мовлення?

¦ Прочитайте речення, правильно їх інтонуючи. Поясніть уживання розділових знаків.

¦ Складіть і запишіть речення, які відповідали б таким схемам:

Складіть за змістом фотографії 3-4 речення зі звертаннями.

26. Прочитайте речення, визначте в кожному граматичну основу. Перебудуйте речення так, щоб підмети стали звертаннями. Утворені речення запишіть.

Цвітуть Петрові батоги (А. Подолинний). — Цвітіть, Петрові батоги!

1. Усміхались чорнобривці карими очима (Б. Олійник). 2. Осінь запалила смолоскипи хризантем (С. Мудрик). 3. Вітер із листя у парку виклав рожеву мозаїку (О. Дяк). 4. Вітер повіяв. Листя злетіло, як пташенята дрібні (А. Подолинний).

¦ До якого виду за метою висловлювання належать записані вами речення?

¦ Виділені слова розберіть за будовою. Який розділ науки про мову вивчає будову слів?

¦ Визначте слова, ужиті в переносному значенні. Який розділ науки про мову вивчає лексичне значення слів та особливості їхнього вживання?

27

 

Переглянути всі підручники
<< < 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 > >>
Сайт создан в системе uCoz