УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ПРОТЯГОМ РОКУ 556. Прочитайте. Визначте дієслова. З'ясуйте час, вид, особу й число кожного. 1. І рано чесного труда душа торкнулась молода (М. Рильський). 2. Не заплямує ніхто світло духовного серця (Т. Майданович). 3. Тоненьким дивним променем величніє душа (О. Омельченко). 4. У промінні мови пророста душа, і серце з серцем радісно говорить (В. Кучерук). 5. Спіткнулася душа об чужослів'я (І. Редчиць). 6. Свято рідної мови настане тоді, коли нею освятиться кожен наш будень (Р.Доценко). ♦ Два дієслова (на вибір) усно розберіть як частину мови. ♦ Розкажіть про роль рідної мови у формуванні людської духовності. Уживайте дієслова майбутнього часу. 557. Дієслова поставте у формі другої особи однини теперішнього часу. Поясніть написання особових закінчень. зразок Робити — робиш. Ходити, допомагати, любити, боротися, колоти, змагатися, клеїти, милити. 558. Перепишіть прислів'я, складену форму майбутнього часу замінивши на складну. зразок Хто добре вчиться, той добре буде працювати. — Хто добре вчиться, той добре працюватиме. 1. Тримайся ниви, то хліб будеш мати. 2. Шити не будеш вчитися — кравцем не станеш. 3. Згаєш хвилину — будеш каятися годину. 4. Піску в снопи не будеш в'язати, з пір'я фортеці не будеш будувати. 5. Хто не садив дерева, у затінку не буде лежати. 559. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. 1. У ж..ття дороги стел..ться мені (В. Симоненко). 2. Мовч..ш, мій друже ясний, і зітха..ш (Леся Українка). 3. Кому на чужині промов..ш слово? З ким ти поділ..ш вірну ро..мову? (Л. Боровиковський). 4. Маленький гурток подорожніх пр..тих, не почу..ш і слова (Леся Українка). 5.1 сипл..ться слова, немов картеч (М. Малахута). 6. Ми весь час сто..мо на грані невідомих шляхів майбутніх (О. Теліга).
|