I» ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО
Український, піснею, книжечка, пшениця, милуватися, пречудово, дивувати, вітру, плащем, теплота, передати, запорозький, сказати, зміряти, тривога, Анатолійович, Андріївна, гарячою, вдачею, приєднатися, захистити. ♦ Буквені чи небуквені ці орфограми? Звіртеся з таблицею, поданою на сторінці 41. 51. У кожному з поданих слів визначте орфограму. Обґрунтуйте написання слів. Запишіть тільки слова з небуквеними орфограмами. Шипшина, блідо-рожевий, щілина, пів'яблука, білосніжний, сніжно-білий, Валер'ян, польський, книгозбірня, В'ячеслав, літопис, кішка, незграбний, деревце, калинонька, кущичок, невисокий, багато, хазяїн, сім'я, зорепад, Мар'яна, учительчин, здоровенний. 52. ПОПРАЦЮЙТЕ В ПАРАХ! У кожному слові визначте орфограму. Доберіть і запишіть по 2-3 слова з тими ж орфограмами. Орфограми підкресліть. зразок Осінь — день, мідь... Колосся, біло-жовтий, патріот, волелюбний, причарувати, динозавр, жалюзі, столичний, оксамитовий, ясно-синій, п'ятий, сімдесяти, будь-хто, ні до кого. ♦ Назвіть орфограми буквені та небуквені. 53. ПОПРАЦЮЙТЕ В ГРУПАХ! Перепишіть, уставте пропущені літери. Позначте місце наголосу, при потребі звернувшись до словника. Запам'ятайте вимову слів. У кожному слові визначте орфограму. В..мова, в..разний, пр..дмет, в..падок, д..фіс, понят..я, одинадцять, прият..ль, черговий, к..лометр, навчан..я, в..дання, зібран..я, подолання, пом'якшен..я, заслан..я, завдання. підказка Іменники на -ання здебільшого мають наголос на тому самому складі, що й дієслова, від яких вони утворені: читати — читёння; запитати — запитання. 54. Перепишіть, уставте пропущені літери. 1. Материнс..ке серце щастя пр..верта (А/. Гірник). 2. Пр..чиста рідна мова з непам'ятних гл..бин! (Б. Стельмах). 3. Ти власним прізвищем Вітчизні, мов кров'ю, маєш пр..сягати (Я. Перебийніс).
|