ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ¦ Визначте у словах орфограму «велика літера». Обґрунтуйте написання цих слів. 46. Прочитайте. Визначте в реченнях тексту кілька самостійних і кілька службових частин мови. Поясніть відмінність між ними. Споконвіку люди не були байдужі до назв своїх поселень. Найчастіше міста, селища, села іменували за їхньою прикметною ознакою. Деякі міста названі за належністю комусь. Тому серед назв міст є чимало іменників прикметникового походження: Миколаїв, Васильків, Харків. Виявляється, серед назв міст дуже мало числових. Найвиразнішою з-поміж назв, пов'язаних із числом, є П'ятихатки. Походження такого наймення пояснюють тим, що колись давно в цій місцевості оселилося п'ятеро людей або спочатку тут стояло лише п'ять будинків. Походження більшості назв пояснюють давні легенди й перекази. А з чим або з ким пов'язують походження назви вашого міста чи села? З журналу. ¦ На висловлене наприкінці тексту запитання дайте відповідь тричі: • уживаючи якнайбільше іменників; • уживаючи якнайбільше прикметників; • уживаючи займенники і числівники. ¦ Зробіть висновок про роль кожної з цих частин мови у мовленні. Чи потрібно надуживати кожною з них? Чому? 47. Поставивши слова (якщо це самостійні частини мови) в потрібній граматичній формі та скориставшись службовими частинами мови, складіть і запишіть речення. 1. Геніальний, три, скрипаль, сидіти, стебло, одне, на. 2. Вага, стебло, зламатися, розлетітися, джміль, та, від, і. 3. Літак, джміль, гудіти, собі. 4. Джміль, вони, гудіти, собі, спросоння, до, і. 48. Складіть і запишіть висловлювання (4-6 речень) про рідне місто або село.
|