58. ПОПРАЦЮЙТЕ В ПАРАХ! Прочитайте. Про які види мовленнє-вої діяльності йдеться в кожному уривку? Звіртеся з поданою після вправи схемою. I. Софійка розгорнула книжку. Хоч уже давно перечитала «Трьох мушкетерів», «Тома Сойєра», «Людину-амфібію», «Останнього з могікан» із татової бібліотеки, а також усі томи «Гаррі Поттера», у хвилини відпочинку або розпачу її манили знайомі давні казки. Народні чи авторські, всі вони гріли Софійчину душу. М. Павленко. II. Козак узяв тонкий аркуш паперу, тонко намазав його медом і наклеїв підібрані клаптики. Тепер записка набула такого вигляду: «Року Божого 1750 я, раб Божий, козак запорозький... скарб... Ціле життя своє збирав гроші, аби допомогти дорогій вітчизні своїй, зібрав я червінців... талярів казан великий, діамантів та різних коштовних речей казан малий... все се... у потайному місці... Тому, кому належить визволити край наш з неволі, тому відкриваю таємницю сю... Доїдеш до річки... поверни коня й поїдеш лівим берегом угору проти течії... Побачиш високу кручу, на вершині сірий камінь... Вийди на кручу... розчахнутий дуб... пройди й спинися під... сонця сімдесят два кроки... там по...» За М. Старицьким. III. Екзамен юнак прийшов тримати з якимось душевним неспокоєм. Коли надійшла його черга, зблід і довго не міг сказати першого слова. Потім заспокоївся. Говорив тихо й несміливо, і лице його було таким напруженим, що викладач без жалю не могла дивитися на нього. Він неправильно провідміняв іменник, поплутав суфікси, неправильно вимовляв дієслова. Хлопець відповів і сів за стіл, витираючи піт із чола так, ніби тільки що прийшов від плуга. За Григорієм Тютюнником.
|