велику послав (Яр Славутич). 2. Мати сіяла сон під моїм вікном, а вродив соняшник (Б. Олійник). 3. Де мати посіє, там стелиться ласка, де мати посадить, там сходить добро (В. Крищенко). 4. Материна молитва з дна моря рятує. 5. Що мати в голову віб'є, того ніхто не виб'є (Народна творчість). ♦ Визначте вжитий у реченні фразеологізм, поясніть його значення. Укажіть у фразеологізмі дієслово. ♦ Визначте антоніми. Якими частинами мови вони виражені? ♦ Визначте час, особу, число, рід (якщо є) кожного дієслова. 63. ПОПРАЦЮЙТЕ В ПАРАХ! До кожного дієслова доберіть спільнокореневі антоніми, які різняться префіксами. Слова запишіть парами, префікси виділіть. Злітатися — ризпітатися. I. Запрягати, відступати, скрутити, відійти, зарядити, роз'єднати, заплющити. II. Відкріпити, стулити, відхилити, підперезатися, відстібати, зашифрувати, від'їхати. ♦ Визначте орфограми у префіксах. Обґрунтуйте написання слів. 64. ПОПРАЦЮЙТЕ В ГРУПАХ! Розкрийте значення поданих фразеологізмів. Складіть і запишіть речення з одним із них. Убирати в себе з молоком матері; і рідна мати не впізнає; різати правду-матінку. ♦ Визначте у фразеологізмах дієслова. Поясніть лексичне значення кожного з дієслів. У прямому чи переносному значенні їх ужито? Поясніть граматичне значення дієслів. ♦ У прямому чи переносному значенні вжиті дієслова у підписах до фотографій, уміщених на сторінках 52, 53, 57, 59?
|