Переглянути всі підручники
<< < 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 > >>

 

МОРФОЛОГІЯ, ОРФОГРАФІЯ. САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ МОВИ

Думати, малювати, світитися, рухатися, упіймати, відповідати, переписувати, любити, сидіти, голубити, захищати, бігти, ткати, домовлятися, висіти, обіцяти.

66. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Визначте дієслова, поясніть їхні лексичні значення. Які з дієслів означають конкретну фізичну дію? Стан? Процес мислення? Укажіть дієслово, що називає один із видів мовлення.

Історія народу мала, має й матиме г..роїчні, траг..чні, щасливі й нещасливі сторінки. У г..роїчному виявляєтеся характер народу, його душевна краса. Такі сторінки хв..люють найбільше. Вони захоплюють, викликають почуття національної гордості.

В історичному минулому українців було таке неповторне і л..гендарне явище, як Запорозька Січ. Це про неї Микола Гоголь у повісті «Тарас Бульба» п..сав: «Ось те гніздо, звідки вилітають усі горді й дужі. Ось звідки розливаються воля й козацтво на всю Україну!»

З журналу.

♦ З'ясуйте граматичні ознаки кожного дієслова: час, особу, число, рід (якщо є).

♦ У виділених словах визначте орфограми. Обґрунтуйте правопис цих слів.

67. ПОПРАЦЮЙТЕ В ПАРАХ! Перепишіть речення, підкресліть у кожному граматичні основи. Якими членами речення є дієслова?

1. Українці зроду люблять пісню і свободу. 2. Як ти смутишся, то вороги тішаться. 3. Якщо громада забажає, ніхто того не поламає. 4. Сталь має гартуватися в огні, а людина має міцніти в труді.

Народна творчість.

♦ У якому реченні присудок виражений двома дієсловами?

♦ Підкресліть у дієсловах орфограму «м'який знак». Поясніть уживання м'якого знака.

65. Роздивіться таблицю. До якої колонки ви віднесли б кожне з поданих дієслів?

 

Переглянути всі підручники
<< < 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 > >>
Сайт создан в системе uCoz