73. Складіть і розіграйте діалог, що міг би відбутися між двома семикласниками-прйятелями на стадіоні після футбольного матчу. Зміст розмови — обговорення гри. У репліках уживайте подані в рамці або самостійно дібрані дієслова-синоніми на позначення дій футболістів: форварда, захисника, воротаря. Бігти, мчати, нестися, гнатися, чесати. Рухатися, переміщатися, ворушитися, пересуватися, повертатися, сунути, перелітати. Стрибати, скакати, вибрикувати, гопати. Налетіти, наскочити, нагрянути, налинути. Ловити, хапати, хватати. Штовхати, штурхати, штурляти, пхати, підпихати, стусати, тручати. Перемогти, побороти, подолати, подужати, виграти, розгромити, розмолотити, пересилити. 74. Складіть і розіграйте діалог, який міг би відбутися між семикласницями-подружками після концерту улюбленого співака (співачки, гурту) дорогою додому. Зміст бесіди — обговорення репертуару та його виконання. У репліках уживайте дієслова на позначення виконуваних артистами дій. Співати, виводити, заливатися, горланити, лебедіти, кургикати. Надірвати (про голос), зірвати, надсадити, підвередити. Танцювати, стрибати, кресати, вибивати, викаблучувати, садити, гопкати, чесати, шкварити, утинати. Говорити, казати, промовляти, балакати, прорікати, цідити, карбувати, скрипіти, сичати, шипіти. 75. Складіть і розіграйте діалог, що міг би відбутися між класним керівником та матір'ю (або батьком) семикласника. Мета батька — дізнатися про успіхи сина. Мета вчителя — поінформувати про навчання й поведінку хлопця. У репліках уживайте дієслова на позначення дій і станів. ![]()
|