Переглянути всі підручники
<< < 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 > >>

 

МОРФОЛОГІЯ, ОРФОГРАФІЯ. САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ МОВИ

84. Перепишіть, знімаючи риски. Визначте дієслова, з'ясуйте їхні граматичні ознаки: особу, число, рід (якщо є), час.

1. Стоять граби прозоро/жовті в промінні ясно/золотім (М. Рильський). 2. Над килимом бурштинових левад кружляло листя, мов жар/птиці пір'я. Край хати тлів осінній тихий сад багаттям золотого надвечір'я (Д. Луценко). 3. Багряно/жовтий лист куди/сь за вітром лине. І в безвість падають і падають хвилини. 4. Я бачу зелень трав крізь золоту утому багряно/родної прощальної краси (В. Сосюра). 5. А прозорі вітри пшениці буйно/гриві колишуть (Д. Луценко).

Іван КЛІСА. 

Мукачівський замок


♦ Визначте у словах двох останніх речень буквені та небуквені орфограми. Написання слів обґрунтуйте орфографічними правилами.

♦ Лексичне значення виділеного слова з'ясуйте за тлумачним словничком. У прямому чи переносному значенні вжито це слово?

Роздивіться картину І. Кліси. Які почуття викликала вона у вас? Розкажіть про зображене, уживаючи дієслова в неозначеній формі.

♦ Намалюйте пейзаж «Моя вулиця восени» або складіть і запишіть розповідь на цю тему.

Усно розкрийте значення вислову Михайла Пришвіна «Берегти природу — значить берегти батьківщину». Уживайте дієслова в неозначеній формі і в особових формах.

Особливості будови розповіді про процес праці

85. Прочитайте. Про який процес праці йдеться у висловлюванні? Що необхідне для цього процесу? Які трудові дії було виконано, у якій послідовності? Що стало результатом (продуктом) праці?

Випробування

Як підмовлять, було, запорожці до себе на Січ якого хлопця, то спочатку пробують, чи годиться він козаком бути. Ото звелять йому зварити куліш. Самі беруть коси і йдуть ніби косити. А хлопцеві накажуть їх покликати, як куліш буде готовий.

Візьме той хлопчина пшона, помиє його, тоді засипле в казан із

 

Переглянути всі підручники
<< < 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 > >>
Сайт создан в системе uCoz