МОРФОЛОГІЯ, ОРФОГРАФІЯ. САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ МОВИ II. Горнятка-двійнятка — Звідкіль ви взялися, горнятка-двійнятка? — З гончарного круга зійшли ми спочатку. А потім нам пензель боки розписав І жар у печі своїм духом обдав. — А хто ж вас, горнятка, із глини ліпив? — Дівчатка-близнятка з сім'ї гончарів.
Особливістю вогняного пера було те, що написані ним літери проступали тільки для того, кому призначалося послання. То було останнє вогняне перо в Чарівному королівстві. Раз на рік, у день літнього сонцестояння, перо занурювали у вогонь із полін трьох дерев: липи, бука і яблуні, щоб воно набуло сили й гостроти. Було воно як звичайна школярська ручка, призначена для вмочання в чорнило. На вигляд звичайнісінька дерев'яна ручка з металевим пером і ковпачком, щоб не поколотися... За Г. Пагутяк. ♦ Чи є у висловлюванні опис предмета? Прочитайте його. Складіть висловлювання (усно), поєднавши в ньому опис чарівного предмета з казки (чарівної палички, шапки-невидимки, меча-гартованця) з розповіддю про процес його виготовлення. Складіть розповідь про процес праці людини, яка набирає текст на комп'ютері.
|