киплячою водою. Після цього вкине картоплі, посолить. Затре куліш салом із цибулею й часником. От і готова степова каша! Почне тут хлопець козаків кликати. А ті лежать із косами в комишах і не озиваються. Якщо хлопчина почне плакати, то запорожці прийдуть до куреня, дадуть йому коня, грошей на дорогу й скажуть: «Іди собі! Нам таких не треба!» Якщо ж хлопець затягне на весь степ пісні й сам куліш уплітати піде, такому скажуть: «Тепер ти рівний нам козак!» — і приймуть до свого товариства. Народний переказ. 86. Прочитайте. Який фрагмент (уривок) тексту є розповіддю про трудовий процес? Визначте в реченнях цього фрагмента «відоме» та «нове». Невеличким ножиком я вирізав з бузини палички-заготовки. Зчищав з них кору, осередок випалював розпеченим дротом, вирізав корок, як до свистка, а відтак уже пропалював кілька дірочок. Наробив я тих сопілок для всього нашого хлоп'ячого товариства. І де тільки не вигравали вони на різні голоси: на березі річки, на вулиці, у хаті. Я ховався у сливнику й награвав на сопілці коротенькі нехитрі мелодії. Люди проходили стежкою й говорили: — Що то за пташка так гарно співає? — А хто її знає, може, соловей. — Ні-і, соловей щебече, а ця тужливо тягне. Дивна пташка. І від того в мене на душі ставало солодко й гарно... За А. Пашкевичем. ♦ Визначте стиль висловлювання, свою думку обґрунтуйте. ♦ Поясніть, від чого ставало хлопцеві солодко на душі.
|