Поясніть роль авторських неологізмів у поетичному мовленні. При- гадайте, хто з українських письменників творив неологізми. Придумайте й запишіть 2—3 дієслова-неологізми. Поясніть, яким способом словотворення ви скористалися. 195. Перепишіть, уставте пропущені літери. Визначте спосіб творення виділених дієслів. 1. Пр..буває здоров'я, натхнення, краси. Мир вам, отчі простори, з води і роси! (А Камінчук). 2. Усмішка материнська світ розвеснює (В.Сторожук). 3. Зл..мати, ро..топтати, зібгати всі застороги і табу. О, як мене в мені багато, неначе неба у степу! (А. Перерва). 4. Сніг підійшов м'який, ласкавий і непомітно все пр..крив (JI. Череватенко). 196. Прочитайте вірш, визначте в ньому спільнокореневі слова. З'ясуйте спосіб творення кожного з них. Світлячка, що в травах мерехтів, обережно вніс я до світлиці. Вимкнув світло, але він світиться в кам'яному брані не хотів. Я тоді надвір його узяв, і стріпнулись криленята кволі, і, відчувши, що ізнов на волі, світлячок од щастя засіяв. М. Луків. ¦ Який настрій викликає у вас яскраве світло? Чому? 3 опорою на ілюстрації, уміщені на цій сторінці, складіть казку про пригоди Світлячка у великому місті. Скільки дієслів ви вжили? Визначте спосіб творення двох-трьох із них. Поясніть вислів східного філософа Конфуція «Замість того, щоб нарікати на темряву, засвіти свою свічку». Що символізує світло?
|