МОРФОЛОГІЯ, ОРФОГРАФІЯ. САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ МОВИ 189. Прочитайте вислови семикласників. Дієслова якого способу вжито у значенні дійсного? Поясніть. 1. Прийди я сюди вчасно, нічого б цього не було. 2. А я й скажи під гарячу руку, що не виконав завдання. 3. Я візьми й підкажи йому на уроці, а вчителька візьми й почуй мою підказку. Що тут почалося! Проаналізуйте власне мовлення. Дієслова якого способу ви вживаєте найчастіше? Про що це свідчить? 190. Прочитайте. У значенні якого способу вжито дієслова у неозначеній формі? Стояти струнко! Дивитися прямо! Не озиратися! Не розмовляти! Слухати мою команду! ♦ Прочитайте речення, дотримуючи правильної інтонації. Уявіть собі, що у змаганні між книжками вашої бібліотеки й комп'ютерними дисками ви виступили на боці книжок у ролі командира. Розкажіть про один епізод цієї боротьби, уживаючи команди. Складіть для молодших школярів тлумачний словничок комп'ютерних команд. З якими труднощами ви зіткнулися? Складіть для молодших школярів тлумачний словничок комп'ютерних команд. З якими труднощами ви зіткнулися? 191. Розгляньте послідовність і зразки розбору дієслова. Розберіть виділені в тексті дієслова як частину мови. Якщо ти повірив, що безсилий, тобі вже нема чого робити на цьому світі. Отже, вір у себе. Не піддавайся власній зневірі. Перемагай... Усе на світі минає, не минає тільки могутній дух людини. Якщо ти сильний духом — переможеш себе. І люди не забудуть твоєї мужності (О. Довгий).
|