Переглянути всі підручники
<< < 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 > >>

 

МОРФОЛОГІЯ, ОРФОГРАФІЯ. САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ МОВИ

189. Прочитайте вислови семикласників. Дієслова якого способу вжито у значенні дійсного? Поясніть.

1. Прийди я сюди вчасно, нічого б цього не було. 2. А я й скажи під гарячу руку, що не виконав завдання. 3. Я візьми й підкажи йому на уроці, а вчителька візьми й почуй мою підказку. Що тут почалося! Проаналізуйте власне мовлення. Дієслова якого способу ви вживаєте найчастіше? Про що це свідчить?

190. Прочитайте. У значенні якого способу вжито дієслова у неозначеній формі?

Стояти струнко! Дивитися прямо! Не озиратися! Не розмовляти! Слухати мою команду!

♦ Прочитайте речення, дотримуючи правильної інтонації. Уявіть собі, що у змаганні між книжками вашої бібліотеки й комп'ютерними дисками ви виступили на боці книжок у ролі командира. Розкажіть про один епізод цієї боротьби, уживаючи команди.

Складіть для молодших школярів тлумачний словничок комп'ютерних команд. З якими труднощами ви зіткнулися? Складіть для молодших школярів тлумачний словничок комп'ютерних команд. З якими труднощами ви зіткнулися?

191. Розгляньте послідовність і зразки розбору дієслова. Розберіть виділені в тексті дієслова як частину мови.

Якщо ти повірив, що безсилий, тобі вже нема чого робити на цьому світі. Отже, вір у себе. Не піддавайся власній зневірі. Перемагай... Усе на світі минає, не минає тільки могутній дух людини. Якщо ти сильний духом — переможеш себе. І люди не забудуть твоєї мужності (О. Довгий).

 

Переглянути всі підручники
<< < 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 > >>
Сайт создан в системе uCoz